Hogyan kommunikálj profin a szerelőddel?

hogyan-kommunikálj-blog-vezerkep

Ha te is szeretnéd elkerülni a leggyakoribb félreértéseket kocsid szervizelése során, akkor a következő bejegyzésünk neked szól! Most olyan hasznos tippeket szedtünk ugyanis össze neked, amik segítségével te is igazán profin kommunikálhatsz a szerelőddel.

MIÉRT FONTOS, HOGY MEGÉRTSÉTEK EGYMÁST?

Legyen bármilyen jó is a szerelőd, vagy a szervized teljes csapata, sajnos mindenhol előfordulhatnak félreértések az árral, a szükséges feladatokkal, az alkatrészekkel vagy akár a munkaidővel kapcsolatban.

Mi annak a hívei vagyunk, hogy érdemes mindent előre tisztázni, így ugyanis jó eséllyel egyik fél sem jár majd rosszul, és persze a kocsid is a legjobb kezekbe kerülhet. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Íme az 5 leggyakoribb félreértés, és a tippek arról, hogyan kerülheted el őket a gyakorlatban:

#1 – BLOG VS. SZERELŐ

A XXI. században igaz az, hogy egy kicsit mindenhez értünk. Nem is csoda, hiszen ha egy probléma, kérdés vagy termék foglalkoztat bennünket, rengeteg infót találunk róla neten. Ma már szerencsére rengeteg ilyen szakmai blog létezik az autókkal kapcsolatban is. Ezeket mindenképp érdemes figyelni, hiszen rengeteg hasznos információ kihámozható belőlük, ugyanakkor nagyon fontos, hogy óvatosan támaszkodjunk az olvasottakra. Ha elmész a szerelődhöz, mert valami gond van a járgánnyal, bízd inkább az ő szakértelmére a kérdést. Majdnem minden szakit ki lehet kergetni a világból azzal, hogy “dehát az xy blogon pont azt olvastam, hogy….”. Ha bízol a szakértelmében, és nem kell “versenyeznie” a blogokkal, akkor jobb eséllyel végez majd pontosabb, minőségi munkát. Te is így lennél ezzel, nem?

#2 – KÉRDEZZ – FELELEK

A legtöbb félreértés elkerülhető, ha te és a szerelőd is elég időt szántok arra, hogy minden felmerülő kérdést megvitassatok. Tudjuk jól, az idő pénz, de te is nyugodtabban viszed hozzá szeretett autód, és ő sem okoz majd kellemetlen meglepetéseket neked a munka végén. Kérdezz tehát rá bátran a problémára és hagyd, hadd magyarázza el, mi okozta, és mit lehet tenni ellene. Beszéljétek meg, milyen alkatrészekre lehet szükség, ezek általában milyen árúak, vagy éppen azt, hogy mennyi időbe és pénzbe kerül majd a munka.
Ha a szerelőd nagyon nem szeret ezekre a kérdésekre válaszolni, akkor sajnos lehet érdemes lenne szétnézned még másoknál is, hiszen ez a te kocsid, jogod van tudni, mi történik majd vele.

#3 – ÁRAJÁNLAT – MOST KOMOLYAN?

Az egyik legsarkalatosabb pont az írásos árajánlat kérdése. Egy szervíznél ma már elvárható, hogy árajánlatot (és a végén számlát) kapj, de a kisebb műhelyekben gyakran elég nehéz erre rávenni a szakikat. Egy jól felkészült műhelynek ugyanis nem kellene, hogy problémát okozzon mindez. Kérj tehát bátran írásos árajánlatot még a munka megkezdése előtt (akkor is, ha tréleren viszik el a kocsit).
Mi mindent kell tartalmaznia egy ilyen ajánlatnak? Ideális esetben megtalálod benne a beépítésre szánt alkatrészek nevét, cikkszámát, a szükséges darabszámot és a gyártót. Cikkszám alapján te is utána tudsz nézni, nagyjából milyen áron adja azt a gyártó, vagy egy másik kereskedelmi egység.

#4 – PONTOSÍTSUNK!

Azon felül, ami az írásos árajánlatban szerepel, még nyugodtan rákérdezhetsz a szerelődnél néhány dologra: az adott alkatrésznek milyen a várható élettartama, vagy éppen, hogy van-e olcsóbb, drágább, jobb vagy gyengébb minőségű változata. Ezeket a kérdéseket mindkettőtök szempontjából érdemes tisztázni, hiszen előfordulhat, hogy ő eredetileg egy gyengébb minőségű alkatrészt választott volna azért, hogy a végösszeg barátságosabb legyen, ugyanakkor te inkább adnál többet egy hosszabb élettartamú, minőségi darabért.

#5 – GARANCIA – KITŐL / MEDDIG / MIRE?

Jó ha tudod, hogy a különböző alkatrészcsoportokra, különböző garanciális feltételek vonatkoznak a magyar jogszabályok szerint, azaz eltérő a garanciája egy elektromos alkatrésznek és egy futómű alkatrésznek. De ami a legfontosabb, ahhoz, hogy érvényesíteni tudd a garanciát, ahhoz rendelkezned kell az alkatrész és a beépítés számlájával, illetve minden a gyártó által kért dokumentációval is.

FONTOS, HOGY ÁTLÁSD A FOLYAMATOT!

Optimális esetben egy alkatrészért az alkatrész gyártója vállalja a garanciát, aki csak akkor foglalkozik a garanciával, ha a szükséges papírok megfelelően ki vannak töltve. Ahhoz, hogy egy külföldi alkatrészgyártó tisztán lásson, tudnia kell, hogy mikor, ki, milyen szerelési technológiával és szerszámozottsággal végezte el az adott alkatrész cseréjét. Csak akkor vizsgálja be garanciálisan az alkatrészt, ha ezek a dokumentumok rendelkezésre állnak, amennyiben valamelyik információ hiányzik, úgy a garanciális igény elutasításra kerül. Ebben az esetben az alkatrész nagykereskedője, a kiskereskedő, vagy a szerelő között fennálló értékesítési láncból kell valamelyik szereplőnek kifizetnie az alkatrész cseréjét.

Hogyan kommunikálj profin a szerelőddel?