10 intő jel a használt autót vásárlóknak

2Használt autót vásárolni nagyon okos dolog, hiszen rengeteg pénzt spórolhatunk vele úgy, hogy közben egy teljesen korrekt járgány tulajdonosává válunk. Ha azonban egy ilyen üzletbe vágnál most bele, akkor mindenképp érdemes figyelembe venned a következő 10 intő jelet!

A használt autóknak már “lelke van”. Talán ettől olyan fantasztikusak (az árukon kívül ugyebár). Viszont éppen amiatt, hogy nem a szalonból frissen kigurulva “null-kilóméterrel” kapod őket, egy kicsit jobban rájuk kell nézned a döntés előtt. Hogy mi is segíthessünk neked ebben, most összegyűjtöttünk 10 gyakori intő jelet használtautó vásáráláskor:

 

# 1 jel – Frédi és Béni ajánlásával

A használt autók esetében az egyik leggyakoribb probléma a rozsda. Sajnos ritka, amikor itt-ott nem lelhető fel egy kevés belőle. Ha csak kisebb roncsolódás a gond, akkor nem érdemes megijedni, de ha már a “két kőkorszaki szaki” lába is kiférne alul, akkor ott már komoly a gond. Egy ilyen sérülést ugyanis elég drága mulatság lesz orvosolni, így rögtön megugrik az az összeg, amit új járgányodért fizetned kell majd.

 

# 2 jel – Itt valami bűzlik

A második sajnos igen gyakori okkal már rögtön az ajtók kinyitása után találkozhatsz: a kocsinak dohos, penészes, állott szaga van. Ez nem csak azért probléma, mert ugye elég kellemetlen szag, hanem mert jó eséllyel egy alapos kárpittisztítás sem segít rajta. A penésznek, dohos szagnak ugyanis az alapja a víz beszivárgása (tehát jó eséllyel ázik a kocsi). Ez pedig hosszú távon nem csak a kárpitnak, de a kocsi egészének nem tesz jót.

 

# 3 jel – A kárpit mindent elárul

Ha érzed az imént említett dohos szagot, azonnal a kárpitra nézel. De hiszen teljesen új és tiszta – na éppen ez itt a lényeg! A kárpit csere legtöbbször pont a beázás problémájára utal. Attólmég, hogy a kárpit le lett cserélve, sajnos egyáltalán nem biztos, hogy az alap probléma is meg lett oldva.

 

# 4 jel – Kicsit foltos

Amikor a kocsin azt látod, hogy itt-ott ki lett kupálva, vagy újra lett festve, az bizony sajnos egy múltbéli balesetnek (legyen az akár egy kisebb koccanás) a jele. Ilyenkor mindig érdemes átgondolni pár dolgot: vajon csak felületre lett kipofozva, vagy teljesen? A festés alatt milyen állapotú és minőségű a cserélt elem?

 

# 5 jel – Akár a karácsonyi izzósor

Oké, tény, hogy mindenki megy még pár kilómétert miután kigyullad egy-két “kevésbé fontos” visszajelző lámpa a műszerfalon, ugyanakkor nem árt odafigyelni erre, ha használt autót szeretnél vásárolni. Ha csak egy-két hibát jelez, arra rá tudsz kérdezni a tulajnál, ugyanakkor, ha a műszerfal jobban hasonlít egy karácsonyfa égősorára, akkor ott valami azért nem stimmel.

 

# 6 jel – Reflektorfényben minden egy kicsit más

Ha valaki el szeretné adni régi autóját, a próbakörön kell a legtöbbet kihoznia belőle. Éppen emiatt gyakran olyan utakon, olyan fényben és olyan rövid ideig mutatja be kincsét neked, ami nem árulja el annak minden hiányosságát. A leggyakoribb ilyen fogás, hogy csak egy kis kört mehetsz vele az utcában, a ház körül. Ilyenkor persze az igazi autópályás, vagy hegymenetes problémák nem jönnek ki. A próbakörben mindenképp próbálj minél több dolgot letesztelni: nyugodtan kapcsolj fűtést, légkondit, rádiót is akár.

 

# 7 jel – A szakértő segít

Ha biztosra szeretnél menni a használt autó vásárlásakor, nyugodtan megkérheted a szerelődet, hogy nézzen rá ő is. Így ugyanis sokkal több dologra fény derülhet, mint amit te első körben észrevennél a kocsin. Ha viszont teljesen biztosra szeretnél menni, akkor vigyétek el az autót a tulajdonossal egy általad választott szervizbe, ahol majd alaposan át fogják vizsgálni. Ha komolyan érdekel az autó, akkor inkább a szerviznek fizess ki 8-10.000 Ft-ot, mert ha később derül ki egy nagyobb probléma, akkor akár több százezret is bukhatsz a vételen. Ha az autó jelenlegi tulajdonosa ódzkodik ettől, akkor sajnos valami nem stimmel.

 

# 8 jel – Csak ennyi?

A használt kocsik nagy előnye, hogy jóval olcsóbbak, mint a szalonból kiguruló, friss társaik. Ugyanakkor a nagyon olcsó ár azért tényleg árulkodó lehet. Mi is számos esetben találkozunk azzal, hogy a tulajnak a hibák felsorolása után mindössze annyi hozzáfűznivalója volt, hogy “dehát éppen emiatt ennyi az ár”. Na pont az ilyen esetekben van arról szó, hogy valójában jóval több gondja van a kocsinak, mint gondoltuk.

 

# 9 jel – Jöhetnek az adatok

Ha mindent rendben találsz a kocsin, és úgy döntesz meg szeretnéd vásárolni, még akkor is van egy “apróság” amire figyelned kell: a kocsi papírjai. Egy autóhoz számos papír tartozik: forgalmi engedély, törzskönyv, és esetlegesen szervízkönyv is. Az ezeken szereplő adatokat mindenképp vesd össze az autó adattábláján lévőkkel. Ha valami nem stimmel, akkor ott már gáz van sajnos. Szintén fontos, hogy ellenőrizd a tényleges tulajdonostól vásárolod-e meg az autót (nyugodtan kérj személyit tőle). Lehet szőrözésnek tűnhet mindez, de hiddel sok bajtól kíméled meg magad ha erre is odafigyelsz.

 

# 10 jel – Nézzük egy kicsit távolabbról

Erre a lépésre már azelőtt fel tudsz készülni, mielőtt elmész megnézni a választott kocsit. A választott modellre keress rá neten, hogy kiderüljön a gyártó milyen problémákkal hívta vissza az adott modell darabjait a múltban. Ezekre a problémákra tehát mindenképp érdemes jobban odafigyelned majd a kocsi tesztelésekor. Ezzel kapcsolatban ráadásul bátran kikérheted a szerelőd véleményét is: ő milyen típushibákról tud az adott modellel kapcsolatban? Mit ajánl, mire figyelj majd?

10 intő jel a használt autót vásárlóknak